Skip navigation

12.2.2. Országos mérések

A hazai mérési rendszerben többféle változás figyelhető meg. Az Országos kompetenciamérésen harmadik mérési területként a természettudományi műveltség bevezetését is tervezik, összhangban a nemzetközi mérések területeivel. Mindezek mellett tervezik a sajátos nevelési igényű tanulók szélesebb körű bevonását a tesztfüzetek adaptálásával. Az elmúlt időszakban további országos mérést is bevezettek. Ezek közé tartozik a célnyelvi mérés, az idegen nyelvi mérés, valamint a fizikai fittség mérése. Mindezek mellett olyan, a tanítási-tanulási folyamatot közvetlenül támogató diagnosztikus mérési rendszer fejlesztését végzik az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoportjának munkatársai, amely lehetővé teszi, hogy az olvasás-szövegértés, a matematika és a természettudomány területén és számos egyéb területen az 1–6. évfolyamos tanulók fejlődését egyénileg kövessék nyomon elektronikus mérési-értékelési rendszer kialakításával.

Alkalmazási feladat

12.8. Válasszon ki saját érdeklődési körének megfelelően egy újonnan bevezetett mérést (http://www.oktatas.hu/oldalterkep), vagy egy területet a diagnosztikus értékelési rendszer elemei (http://www.edu.u-szeged.hu/edia/) közül! Vizsgálja meg a kiválasztott mérést, és gyűjtsön róla információkat a pedagógiai mérés folyamatának és a rendszerszintű mérések jellemzőinek (12.1. ábra) figyelembevételével! Mutassa be társainak a vizsgálata eredményét!