Skip navigation

10.6. Tesztfeladatok

 

Melyik állítás igaz, melyik hamis a fejlesztő értékelésre?

A tanulói tudás interaktív módon történő minősítése.  

Célja a tanulási célok meghatározása és a tanításnak azokhoz történő igazítása. 

A tanulók fejlődésének és tudásának gyakori osztályozása.  

Kizárólag szöveg formájában megfogalmazott értékelés.  

Enable JavaScript

 

Kérdés

Melyik állítás igaz a mérő- és fejlesztőfeladatokra?

Answers

A mérőfeladatoknak egyértelműen kódolható megoldásaik vannak, a fejlesztőfeladatoknál előfordulhat, hogy nincs helyes vagy helytelen válasz.

A mérőfeladatok elsődleges célja a tanulói tudás létrejöttének segítése, a fejlesztőfeladatoké pedig a fejlettségi szint megállapítása.

A mérőfeladatok korlátozásokkal alkalmasak lehetnek fejlesztésre, a fejlesztőfeladatok pedig felhasználhatók a mérésben.

A mérőfeladatok egymásra épülnek és sorrendjük kötött, a fejlesztőfeladatok egymástól függetlenek és eltérő nehézségi szintűek.

Visszajelzés

 

Kérdés

Melyek a fejlesztő értékelés elemei? Többet is bejelölhet!

Answers

A tanulási célok közös meghatározása

A tanulási hibák megelőzése

A tanulók tudásváltozásának gyakori osztályozása

Támogató osztálytermi légkör kialakítása

Visszajelzés

 

Kérdés

Mely eszközök alkalmasak a fejlesztő értékelés megvalósítására az osztálytermi gyakorlatban? Többet is bejelölhet.

Answers

Társértékelés szempontsorral

Leosztályozott röpdolgozatok

Tanulási folyamatot dokumentáló portfólió

Önértékelés mérőfeladatokkal

Visszajelzés