A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- Bevezetés
- 1. A tantervelmélet alapfogalmai
- 2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
- 3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
- 4. A műveltségi anyag kiválasztása és elrendezése
- 5. A tanári tervezés
- 6. A tantervi értékelés
- 7. A pedagógiai értékelés fogalma, funkciói, típusai
- 8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
- 9. A tanulók értékelése
- 10. A tanítási-tanulási folyamat értékelése
- 11. Intézményértékelés
- 12. Rendszerszintű értékelés
- Fogalomlista
- Irodalom
5.4. Összegzés
Ebben a fejezetben a tervezést láthatatlan, de reflektálható és fejlődő folyamatként jellemeztük. A tervezés során feltárandó elemekre (célok, eredmények, tartalom, tevékenységek, értékelés) gyakorlatok segítségével hívtuk fel a figyelmet. Hangsúlyoztuk, hogy a tanárjelölt számára az alapos tervezés segít a tanítás során a figyelem optimális kezelésében.