10.4. Összegzés
A tanítási-tanulási folyamatban végzett fejlesztő értékelés elsősorban azáltal járul hozzá a tanulói teljesítmények javításához, hogy a tanulási célok pontos definiálásával átláthatóvá teszi a tanuló számára a tanulási folyamatot, ilyen esetben a diákokat is bevonják a célok meghatározásába. A tanulók tudásának értékelése a tanulási folyamaton belül, kisebb lépésekben történik és nem csak egy tanulási szakasz lezárásaként.
A tanulást támogató értékelés gyakori és rendszeres, amelyhez a tanár különböző értékelési módokat és eszközöket alkalmaz. Ezek közé tartoznak például a fejlesztőfeladatok, valamint a portfólió, amelyek alkalmazásával lehetőség van arra is, hogy a tanulók reflektáljanak a saját fejlődési folyamatukra.
A tanulók ön-, társ- és csoportértékeléssel aktív részesei az értékelésnek: előre meghatározott és megértett szempontok alapján lehet a tanulókat ebbe bevonni. A fejlesztő értékelés alkalmazásával folyamatos visszajelzést kapnak és adnak saját fejlődésükről, a tanárok pedig az oktatási folyamat eredményességéről, amely alapján módosíthatók a célok, felülvizsgálhatók a tanítási módszerek.