Skip navigation

11.5. Fogalomlista

Hatékonyság: az oktatás minőségének egyik dimenziója, amely azt adja meg, hogy az oktatás költségei arányban/összhangban vannak a teljesítménnyel (Lannert, 2004 alapján).

Eredményesség: az oktatás minőségének egy dimenziója, amely azt adja meg, hogy milyen tényezők hogyan segítik elő az oktatási teljesítmény növelését (Horn és Sinka, 2006, 341. o.).

Pedagógiai hozzáadott érték: az iskola egy adott időtartam alatt mit (mennyit) ad hozzá a tanulók tudásához valamely jól definiált területen (Csapó, 2002a alapján).

Intézményértékelés: folyamatosan végzett, személyes felelősségvállalásra ösztönző visszajelentési forma egy intézmény elért teljesítményéről, a működés jellemzőiről az iskolát használók informálása és a külső elszámoltathatóság céljából (Baráth, Cseh és Kristófné, 2007 alapján).

Intézményellenőrzés: alkalomszerűen, egyes kijelölt személyek által végzik egy intézmény hibáinak megtalálása, a szankcionálás vagy jutalmazás céljából (Baráth, Cseh és Kristófné, 2007 alapján).