A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- Bevezetés
- 1. A tantervelmélet alapfogalmai
- 2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
- 3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
- 4. A műveltségi anyag kiválasztása és elrendezése
- 5. A tanári tervezés
- 6. A tantervi értékelés
- 7. A pedagógiai értékelés fogalma, funkciói, típusai
- 8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
- 9. A tanulók értékelése
- 10. A tanítási-tanulási folyamat értékelése
- 11. Intézményértékelés
- 12. Rendszerszintű értékelés
- Fogalomlista
- Irodalom
6.6. Fogalomlista
Tantervi értékelés: A tanterv elméleti és/vagy gyakorlati elemzésén alapuló minősítése a használhatóság („beválás”) megítélése, a jobbítás, a korrekció, a fejlesztés céljából, esetenként új tanterv készítéséhez szükséges tanulságok nyerése érdekében. (Pedagógiai Lexikon, szerző: Orosz Sándor)
Koherencia: A tanterv megfelelése saját nevelési filozófiájának. (Szebenyi, 1997)
Konzisztencia: A tanterv felépítésének következetessége, egységessége minden szinten. (Szebenyi, 1997)
Kongruencia: A tanterv használhatósága, megvalósíthatósága, hatékonysága. (Szebenyi, 1997)