A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- Bevezetés
- 1. A tantervelmélet alapfogalmai
- 2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
- 3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
- 4. A műveltségi anyag kiválasztása és elrendezése
- 5. A tanári tervezés
- 6. A tantervi értékelés
- 7. A pedagógiai értékelés fogalma, funkciói, típusai
- 8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
- 9. A tanulók értékelése
- 10. A tanítási-tanulási folyamat értékelése
- 11. Intézményértékelés
- 12. Rendszerszintű értékelés
- Fogalomlista
- Irodalom
8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
Bevezetés
Ebben a fejezetben először áttekintjük a különböző mérési célokból felhasználható eszközöket, bemutatjuk, hogy milyen jóságmutatóknak kell megfelelniük. Ezt követően tárgyaljuk a feladatírás és tesztszerkesztés, valamint a tesztek alkalmazásának lépéseit. A fejezet feldolgozása hozzásegíti az olvasót, hogy
- a szaktárgy tanítása-tanulása során elsajátított ismeretek és fejlesztendő képességek mérésére alkalmas eszközöket alkalmazzon;
- a különböző mérési célokat szakszerűen határozza meg és a mérésmetodikai szabályoknak megfelelő teszteket állítson össze;
- a mérési eredmények alapján pontos, a tanulók tudását fejlesztő következtetéseket fogalmazzon meg.