Skip navigation

Irodalom

  • 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300008.EMM, megtekintés: 2015.06.14.)
  • 16/2013. (II. 28.) EMMI rendelet a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről. Magyar Közlöny, 2013. február 28. http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK13034.pdf
  • 17/2014. (III. 12.) EMMI rendelet a tankönyvvé, pedagógus-kézikönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről. http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400017.EMM
  • 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200020.EMM, megtekintés: 2015.06.14.)
  • 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról. http://1000ev.hu/index.php?a=3&param=9021
  • 2011. évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről. Magyar Közlöny, 2011. 162. sz. 5., 9., 12., 13., 26., 32.§; 7§ (4), 54§ (4) http://jogszabalykereso.mhk.hu/MK11162.pdf
  • 2003. évi LXI. törvény a  közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény módosításáról http://www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=10191
  • A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák helyi tanterve 1998 őszén (1999). Szocioreflex, Budapest.
  • Akker, J. v. (2005): Curriculum development re-invented: Evolving challenges. In: Letschert, J. (szerk.): Curriculum development re-invented. SLO, Leiden. 16-31. http://www.slo.nl/downloads/Currdevelopment__re-invented.pdf/
  • Anderson, L. W. és Krathwohl, D. R. (szerk., 2000): A taxonomy for learning, teaching and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. Pearson.
  • Az Európai Parlament és a Tanács ajánlása (2006. december 18.) az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciákról (2006/962/EK) Az Európai Un Hivatalos Lapja 2006. december 30. L394/10 http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32006H0962&from=EN
  • Bakır, S. (2014). The effect of microteaching on the teaching skills of preservice science teachers. Journal Of Baltic Science Education, 13. 6. sz. 789–801.
  • Balázsi Ildikó és Horváth Zsuzsanna (2011): A közoktatás minősége és eredményessége. In: Balázs Éva, Kocsis Mihály és Vágó Irén (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2010. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. 325–362. (http://mek.oszk.hu/12800/12893/12893.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Balázsi Ildikó, Balkányi Péter, Bánfi Ilona, Szalay Balázs és Szepesi Ildikó (2012): PIRLS és TIMSS 2011 Összefoglaló jelentés a 4. évfolyamos tanulók eredményeiről. Oktatási Hivatal, Budapest. (http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/nemzetkozi_meresek/pirls/PIRLS_TIMSS_2011_osszefoglalo_jelentes_4evf_eredmenyeirol.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Balázsi Ildikó, Balkányi Péter, Ostorics László, Palincsár Ildikó, Rábainé Szabó Annamária, Szepesi Ildikó, Szipőcsné Krolopp Judit és Vadász Csaba (2014): Az Országos kompetenciamérés tartalmi keretei. Szövegértés, matematika, háttérkérdőívek. Oktatási Hivatal. Budapest. (http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/orszmer2014/AzOKMtartalmikeretei.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Balázsi Ildikó, Ostorics László, Szalay Balázs, Szepesi Ildikó és Vadász Csaba (2013): PISA2012 Összefoglaló jelentés. Oktatási Hivatal, Budapest. (http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/nemzetkozi_meresek/pisa/pisa2012_osszefoglalo_jelentes.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Balkányi Péter, Lak Ágnes Rozina, Gyapay Judit, Rábainé Szabó Annamária, Szabó Lívia Dóra (2015): Országos Kompetenciamérés 2014. Feladatok és jellemzőik. Szövegértés 6. évfolyam. Oktatási Hivatal, Köznevelési Mérési Értékelési Osztály, Budapest. (http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/orszmer2014/OKM2014_feladatok_jellemzoik_szovegertes_6.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Ballér Endre (1978): Tantervelmélet és tantervi reform. Budapest.
  • Ballér Endre (1997): Tanterv. In: Báthory Zoltán és Falus Iván (szerk.): Online Pedagógiai Lexikon. http://human.kando.hu/pedlex 2005.05.21.
  • Ballér Endre (1997): Tartalmi szabályozás. In: Báthory Zoltán és Falus Iván (szerk.): Online Pedagógiai Lexikon. http://human.kando.hu/pedlex 2005.05.21.
  • Ballér Endre (2003): A tanterv. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika: Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
  • Ballér Endre (2003): Az 1995-ös NAT értékelésének néhány kérdése. Iskolakultúra, 13. 12. sz. 3–18.
  • Baráth Tibor, Cseh Györgyi és Kristóf Lajosné (2007): Intézményértékelési módszerek, eszközök – A Q7 modell. Minőségfejlesztés az oktatásban. Verlag Dashöfer Kiadó, Budapest.
  • Barcsák Marianna, Barlai Róbertné, Jurecz Emil, Járainé Bődi Györgyi, Farkasné Egyed Zsuzsanna, Horváthné Moldvay Ilona, Virágné Nagy Éva, Ringhofer Ervin, Tóth Géza és Varga László (2013): Országos tanfelügyelet. Kézikönyv általános iskolák számára. Oktatási Hivatal, Budapest. (https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/psze/psze_altalanos_iskola.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Bárdossy Ildikó és Dudás Margit (2009): A tanulás tervezése és értékelése. Edukáció Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft, Budapest. (http://old.wekerle.gov.hu/download.php?doc_id=2349, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Bartha Éva, Győrik Édit, Hegedűs Judit, Kádár Erika és Tóth Ibolya (2009) Elrugaszkodás: segédanyag pedagógusoknak. Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány, h.n. http://fszk.hu/dobbanto/szakmai_anyagok/Diaktamogato_2.pdf. 25-26. o.
  • Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák – különbségek: Egy differenciális tanuláselmélet vázlata. OKKER Oktatási Kiadó, Budapest.
  • Báthory Zoltán (2001): Maratoni reform. ÖNKONET, Budapest.
  • Báthory Zoltán (2003): Rendszerszintű pedagógiai felmérések. Iskolakultúra, 13. 8. sz. 3–19. (http://epa.oszk.hu/00000/00011/00073/pdf/tan2003-8.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Báthory Zoltán és Falus Iván (1997, szerk.): Pedagógiai Lexikon. Keraban, Budapest. (http://human.kando.hu/pedlex/; A lexikon új változata: http://www.pedlexikon.hu/index.php?title=Kezd%C5%91lap, megtekintés: 2009.04.03.)
  • Bernstein, B. (2003): Az iskolai tudásanyag osztályzásáról és kereteiről. Meleg Csilla (szerk.): Iskola és társadalom. Dialóg Campus Kiadó, Pécs.107–126.
  • Black, P. és Wiliam, D. (1998): Inside the black box: Raising standards through classroom assessment. Phi Delta Kappan 80. 2. sz. 139–148.
  • Bloom, B. (1956): Taxonomy of educational objectives. New York: David McKay Company.
  • Bognár Mária (2006): A fejlesztő értékelés osztálytermi gyakorlata. Új pedagógiai szemle, 56. 3. sz. 19–26. (http://epa.oszk.hu/00000/00035/00101/2006-03-ko-Bognar-Fejleszto.html, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Brassói Sándor, Hunya Márta és Vass Vilmos (2005): A fejlesztő értékelés: az iskolai tanulás minőségének javítása. Új Pedagógiai Szemle, 55. 7–8. sz. 4–17. (http://epa.oszk.hu/00000/00035/00094/2005-07-ta-Tobbek-Fejleszto.html, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Buda Béla (1994): Buda Béla (1994): A pedagógus korszerű pszichológiai szemlélete és felkészültsége. In: Csapó Benő, Cs. Czachesz Erzsébet,  Pukánszky Béla és Vidákovich Tibor (szerk.): Neveléselméleti szöveggyűjtemény. JATEPress, Szeged. 583–590.
  • CEDEFOP (2009): The shift to learning outcomes: Policies and practices in Europe. Cedefop Reference series; 72 Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg. www.cedefop.europa.eu/files/3054_en.pdf http://www.cedefop.europa.eu/en/publications-and-resources/publications/4079
  • Clark, C. E. és Yinger, R. J. (1980): The Hidden World of Teaching: Implications of Research on Teacher Planning. Research Series No.77. Paper presented at the Annual Meeting of theAmerican Educational Research Association (Boston, MA)
  • Csapó Benő (2002a): Az osztályok közötti különbségek és a pedagógiai hozzáadott érték. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai műveltség. Osiris Kiadó, Budapest. 269–299.
  • Csapó Benő (2002b): Mit tükröznek az osztályzatok? In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás. Osiris Kiadó, Budapest. 45–90. (www.tankonyvtar.hu/pedagogia/iskolai-tudas-eloszo-080904-1, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Csapó Benő (2003): A tudás és a kompetenciák. In: Monostori Anikó (szerk.): A tanulás fejlesztése. Országos Közoktatási Intézet, Budapest. 65–74. (http://www.ofi.hu/tudastar/tanulas-fejlesztese/tudas-kompetenciak, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Csapó Benő (2004): Tudás és iskola. Műszaki Kiadó, Budapest. 41–55.
  • Csapó Benő (2004): Tudásszintmérő tesztek. In: Falus Iván (szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. PSZMP – Keraban Kiadó, Budapest. 277–316.
  • Csapó Benő (2005): Az előzetesen megszerzett tudás mérése és elismerése. Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Budapest. (www.edu.u-szeged.hu/~csapo/publ/CSB_ElozetesTudas.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Csapó Benő (2012, szerk.): Mérlegen a magyar iskola. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 17–82. http://www.ntk.hu/c/document_library/get_file?p_l_id=11131&folderId=23648832&name=DLFE-24695.pdf
  • Csapó Benő (2012, szerk.): Mérlegen a magyar iskola. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (http://edia.hu/sites/default/files/books/Merlegen_a_magyar_iskola.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Csapó Benő, Fejes József Balázs, Kinyó László és Tóth Edit (2014): Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban. In: Kolosi Tamás és Tóth István György (szerk.): Társadalmi Riport 2014. TÁRKI, Budapest. 110–136. (http://www.tarki.hu/adatbank-h/kutjel/pdf/b327.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér és Kinyó László (2009): A magyar oktatási rendszer szelektivitása a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok eredményeinek tükrében. Iskolakultúra, 19. 3–4. sz. 3–13. (http://www.edu.u-szeged.hu/~csapo/publ/CsapoMolnarKinyo2009.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Csonka Csabáné (2004): Szöveges értékelés. Oktatási Minisztérium, Budapest. 23–26. (http://www.nefmi.gov.hu/letolt/kozokt/szoveges_ertekeles_pdf.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Di Blasio Barbara, Paku Áron és Marton Melinda (2011): A mentor mint kapuőr a tanári professzió kialakításában. Új Pedagógiai Szemle, 61. 11-12. sz. 183-193. o. http://epa.oszk.hu/00000/00035/00150/pdf/EPA00035_upsz_2011_11-12_183-193.pdf
  • Drake, S. M. és Burns, R. C. (2004): Meeting Standards Through Integrated Curriculum. Association for Supervision and Curriculum Development. Alexandia, VA. http://www.ascd.org/publications/books/103011/chapters/What-Is-Integrated-Curriculum%C2%A2.aspx
  • Einhorn Ágnes (2008): Fejlesztés vagy vizsgatréning? A fejlesztő- és mérőfeladatok különbségei. In: Bánkuti Zsuzsa és Lukács Judit (szerk.): Tanulmányok az érettségiről. Hatásvizsgálat, tantárgyi vizsgák értékelése, feladatfejlesztés. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. 147–167. (http://www.ofi.hu/sites/default/files/ofipast/2009/05/147-167.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Einhorn Ágnes (2012): Feladatkönyv. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
  • European Commission (2009): ECTS User’s guide. Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg http://ec.europa.eu/education/tools/docs/ects-guide_en.pdf
  • Falus Iván (1986): A mikrotanítás elméleti és gyakorlati kérdései. Pedagógiai Közlemények Tankönyvkiadó, Budapest.
  • Falus Iván (2004): A pedagógiai kutatás metodológiai kérdései. In: Falus Iván (szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. PSZMP – Keraban Kiadó, Budapest. 9–33.
  • Falus Iván (2009): A tudás, készségek és kompetenciák tipológiája: fogalmi tisztázás és egy prototípus létrehozása. In: Szegedi Eszter (szerk.): Kompetencia, tanulási eredmények, képesítési keretrendszerek. Tempus közalapítvány, Budapest. 7-16. http://www.tka.hu/konyv/2343/kompetencia-tanulasi-eredmenyek-kepesitesi-keretrendszerek
  • Falus Iván és Kimmel Magdolna (2009): A portfólió. Gondolat Kiadó, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet, Budapest.
  • Falus Katalin és Jakab György (2005): A projektérettségi. Az első év tapasztalataiból. Új pedagógiai szemle, 55. 10. sz. 3–22. (http://epa.oszk.hu/00000/00035/00096/2005-10-ta-Tobbek-Projekterettsegi.html, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Fazekas Ágnes és Halász Gábor (2012): Az implementáció világa. Az európai uniós forrásokból megvalósított magyarországi oktatásfejlesztési beavatkozások empirikus vizsgálatának elméleti megalapozása. ELTE PPK Felsőoktatás-menedzsment Intézeti Központ. Kézirat. (http://www.impala.elte.hu/produktumok-i-munkafazis/)
  • Fazekas Ágnes, Halász Gábor, Molnárné Stadler Katalin, Németh Szilvia, Ollé János, Sántha Katalin, Ütőné Visi Judit, Vass Vilmos (2012): A pedagógiai rendszerek általános hatás- és beválásvizsgálati rendszere. In: Falus Iván, Környei László, Németh Szilvia, Sallai Éva (szerk.) A pedagógiai rendszer: Fejlesztők és felhasználók kézikönyve. Educatio, Budapest. 209-245. http://www.educatio.hu/bin/content/tamop311/download/tamop_311/kiadvanyok/ped-rend_vagojel-nelkul-boritoval.pdf
  • Fazekas Andrea, Halász Gábor, Molnárné Stadler Katalin, Németh Szilvia, Ollé János, Sántha Kálmán, Ütőné Visy Judit, Vass Vilmos (2010): A pedagógiai rendszerek független hatáselemzés/beválásvizsgálat rendszerének kidolgozása.. Educatio, Budapest. http://www.educatio.hu/download/tamop_311/2piller_tanulmanyok/11_pedagogiai_rendszerek_fuggetlen_hataselemzese/11_tanulmany20110316_korrVV0405.pdf
  • Fejes József Balázs és Vígh Tibor (2012): A célorientációk megismerésére alkalmas kérdőív fejlesztése klasszikus és valószínűségi tesztelmélet felhasználásával. Magyar pedagógia, 112. 2. sz. 93–123. (http://www.magyarpedagogia.hu/document/Fejes_MP112_2.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Fejlesztő értékelés. A tanulást fejlesztő osztálytermi módszerek a középfokú oktatásban (2005). Országos Közoktatási Intézet, Budapest. (http://www.ofi.hu/tudastar/tanulas-tanitasi/fejleszto-ertekeles, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Felkai Gábor (1997): A NAT kommunikáció-felfogása a mai elméletek tükrében. Vigilia, 62. 6. sz. 426–434.
  • Golnhofer Erzsébet (2003): A pedagógiai értékelés. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 386-416.
  • Gordon Győri János (2007): Tanórakutatás (lesson study) Egy elterjedőben lévő oktatásfejlesztési módszer magyarországi adaptációjának kérdései. Új Pedagógiai Szemle, 57. 2. sz. http://epa.oszk.hu/00000/00035/00111/2007-02-ta-Gordon-Tanorakutatas.html 15–23.
  • Gönczöl Enikő és Vass Vilmos (2004): Az oktatási programok fejlesztése. Új Pedagógiai Szemle, 54. 10. sz. 10-19. http://www.ofi.hu/tudastar/oktatasi-programok
  • Halász Gábor (2001): Az oktatási rendszer. Műszaki Kiadó, Budapest.
  • Halász Gábor (2013): Az oktatáskutatás globális trendjei. Neveléstudomány, 1. 1. sz. 64-90. http://nevelestudomany.elte.hu/downloads/2013/nevelestudomany_2013_1_64-90.pdf
  • Harvey, L., (2004–14): Analytic Quality Glossary. Quality Research International, http://www.qualityresearchinternational.com/glossary/
  • Horánszky Nándor (2001, szerk.): A tanterv kérdésköre az elmúlt másfél évszázadban: A Tantervelmélet forrásai című sorozat bevezető tanulmányai (1983-1998). KÁOKSZI, Budapest.
  • Horn Dániel és Sinka Edit (2006): A közoktatás minősége és eredményessége. In: Halász Gábor és Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2006. Országos Közoktatási Intézet, Budapest. 341–375. (http://mek.oszk.hu/08400/08429/08429.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Hunya Márta és Simon Gabriella (2013): A gyakornokok támogatása. OFI, Budapest. http://www.ofi.hu/sites/default/files/attachments/t315_mentor_szakirodalmi_osszefoglalo.pdf
  • Hunyadi Györgyné és M. Nádasi Mária (2008): Pedagógiai tervezés In. Lénárd Sándor és Rapos Nóra (szerk.): Adaptív oktatás Szöveggyűjtemény 2. kötet. Educatio, Budapest. 93 - 117. o. http://old.wekerle.gov.hu/?oldal_id=764
  • Hunyady Györgyné és M. Nádasi Mária (2004, szerk.): Osztályozás? Szöveges értékelés? Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest.
  • Imre Anna (1998) Pedagógiai program és helyi tanterv az iskolában. Educatio, 4. sz. 773–797.
  • John, P. D. (2006) Lesson planning and the student teacher: re-thinking the dominant model. Journal of Curriculum Studies, 38. 4. sz. 483–498.
  • Józsa Krisztián (2007): Az elsajátítási motiváció. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
  • Karlovitz János (2001): Tankönyv. Elmélet és gyakorlat. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 7-11. és 75-97.
  • Kennedy, D. (2007): Tanulási eredmények megfogalmazása és azok használata: gyakorlati útmutató. Quality Promotion Unit, University College Cork. Tempus Közalapítvány http://oktataskepzes.tka.hu/upload/docs/tanulasi%20eredmenyek%20elismerese/lo_handbook_declan_kennedy.pdf
  • Kerber Zoltán (2002): A tantárgyi obszerváció néhány tanulsága. Új Pedagógiai Szemle, 52. 12. sz. http://epa.niif.hu/00000/00035/00066/2002-12-ta-Kerber-Tantargyi.html
  • Kerber Zoltán (2011, szerk.): Sokarcú implementáció: Kompetenciafejlesztő programcsomagok bevezetése a HEFOP 3.1.3. iskolákban. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. (http://www.ofi.hu/sites/default/files/attachments/sokarcu_implementacio.pdf, megtekintés: 2015.06.14. http://www.tamop211.ofi.hu http://dokumentumtar.ofi.hu/index_sokarcu_implementacio.html)
  • Kinyó László és Barassevich Tamás (2010): A társadalomtudományi Műveltség fejlődésének befolyásoló tényezői és a fejlesztés megalapozása kisiskoláskorban. Új Pedagógiai Szemle, 60. 1–2. sz. 32–50.
  • Knausz Imre (2008): Mit kezdjünk az értékeléssel? Adalékok az integrációs nevelés pedagógiájához. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság. Budapest. (http://old.wekerle.gov.hu/download.php?doc_id=2103, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Kotschy Andrásné (2013): Oktatásszervezés elmélete. Eszterházy Károly Főiskola, Eger.
  • Kotschy Beáta (2003a): Az oktatás célrendszere. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika: Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 137–164.
  • Kotschy Beáta (2003b): Az iskolai oktatómunka tervezése. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika: Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 468–486.
  • Kotschy Beáta (2011, szerk.): A pedagógussá válás és a szakmai fejlődés sztenderdjei. EKF, Eger.  http://www.epednet.ektf.hu/eredmenyek/a_pedagogussa_valas_es_a_szakmai_fejlodes_sztenderdjei.pdf
  • Kotschy Beáta (2011, szerk.): A pedagógussá válás és a szakmai fejlődés sztenderdjei. EKF, Eger.  http://www.epednet.ektf.hu/eredmenyek/a_pedagogussa_valas_es_a_szakmai_fejlodes_sztenderdjei.pdf
  • Kozma Tamás (2004): Bevezetés a  nevelésszociológiába. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
  • Közlemény. Köznevelés, 1993. 49. 7. sz. 9. o.
  • Lannert Judit (2004): Hatékonyság, eredményesség és méltányosság. Új pedagógiai szemle, 54. 12. sz. 3–15. (http://epa.oszk.hu/00000/00035/00087/2004-12-ko-Lannert-Hatekonysag.html, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Lauer, P., Snow, D., Martin-Glenn, M., Buhler, R., Stoutemayer, K., és Snow-Renner., K. (2005): The influence of standards on K-12 teaching and student learning. Mid-Continent Research for Education and Learning, Aurora, CO. http://eric.ed.gov/?q=%22The+influence+of+standards+on+K-12+teaching+and+student+learning%22&id=ED486687
  • Lénárd Sándor és Rapos Nóra (2006, szerk.): MAGTÁR – Ötletek tanítóknak a fejlesztő értékeléshez és az adaptív tanulásszervezéshez 3. Országos Közoktatási Intézet, Budapest. (http://mag.ofi.hu/magtar-otletek/magtar-otletek, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Letschert, J. (2006): Bevezető „A teljes ember. A tantervfejlesztés és az új kompetenciák kapcsolata” című kötethez. In: Demeter Kinga (szerk): A kompetencia: Kihívások és értelmezések. OKI, Budapest. http://www.ofi.hu/tudastar/nemzetkozi-kitekintes/jos-letschert-bevezeto
  • Lukács Judit (szerk. 1993): Az MKM KSzIF NAT munkaanyaga vitájának jegyzőkönyve. Új Pedagógiai Szemle, 43. 4. sz. 3‑73.
  • M. Nádasi Mária (2003): Az oktatás szervezeti keretei és formái. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika: Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 339-360.
  • Mager, R.F. (1984). Preparing instructional objectives. (2nd ed.). Belmont, CA: David S. Lake.
  • Mátrai Zsuzsa (1985): Tantervmodellek a társadalomtudományi képzésben. Pedagógiai Szemle. 45. 432-440. o.
  • Mátrai Zsuzsa (2001): Érettségi és felvételi külföldön. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
  • Molnár Edit Katalin (közlésre benyújtva): A tanári tervezés fejlődése és fejlesztése.
  • Molnár Éva (2002): Az önszabályozó tanulás. Iskolakultúra, 12. 9. sz. 3–16. (http://epa.oszk.hu/00000/00011/00063/pdf/tanulm2002-9.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Nádasi Mária (2004): A kikérdezés. In: Falus Iván (szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. PSZMP – Keraban Kiadó, Budapest. 171–211.
  • Nagy József (1993): Értékelési kritériumok és módszerek. In: Vidákovich Tibor (szerk.): Pedagógiai diagnosztika 2. Alapműveltségi Vizsgaközpont, Szeged. 25–49.
  • Nagy József (2003): Az eredményesebb képességfejlesztés feltételeiről. Iskolakultúra, 13. 8. sz. 40–52. (http://epa.oszk.hu/00000/00011/00073/pdf/iskolakultura_EPA00011_2003_08_040-052.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Nagy József (2010): A komponensrendszerek fejlődése, fejlettségi szintjei. Új pedagógiai kultúra. Mozaik, Szeged. 95-121.
  • Nagy József (2010): Új pedagógiai kultúra. Mozaik, Szeged.
  • Nagy József (2015): A személyiség és komponensrendszereinek fejlődése, fejlettségi szintjei. Új pedagógiai kultúra. 2. továbbfejlesztett változat. Gépirat. 68-86. http://www.staff.u-szeged.hu/~nagyjozs/prof.emeritus/pdf/11_a_szemelyiseg_es_komponensrendszereinek_fejlodese_fejlettsege(68-86).pdf
  • Nagy József (2015): Új pedagógiai kultúra. 2. továbbfejlesztett változat. Gépirat. Szeged. http://www.staff.u-szeged.hu/~nagyjozs/prof.emeritus/pedkult.html
  • Nagy Sándor (1993): Az oktatás folyamata és módszerei. Volos Kiadó, Budapest.
  • Nahalka István (1995): A természettudományos nevelés és a tudományelméletek. Magyar Pedagógia, 95. 3–4. sz. 229–250.
  • Nahalka István (2003): Az oktatás tartalma. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika: Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 165-189.
  • Nahalka István (2013): A természettudományos nevelés helyzete Magyarországon a kerettantervek írása idején. Taní-tani on-line, http://www.tani-tani.info/a_termeszettudomanyos
  • NAT 1995. Nemzeti alaptanterv (1995). Melléklet a 130/1995. (X. 26.) Kormányrendelethez. Magyar Közlöny, 1995. október 26. 91. sz. [DOC]Letöltés - Oktatási Hivatal 
  • NAT 2012. A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról. 10635. 111/ 2012. (VI. 4.) Korm. Rendelet. Magyar Közlöny, 2012. 66. Emberi Erőforrások Minisztériuma, Oktatásért Felelős Államtitkárság, Budapest http://www.kormany.hu/download/c/c3/90000/MK_12_066_NAT.pdf
  • Nemzeti Alaptanterv. Első fogalmazvány. Székesfehérvár, 1990. május.
  • Nilssen, V. L. (2010): Guided Planning in First-Year Student Teachers’ Teaching. Scandinavian Journal of Educational Research, 54. 5. sz. 431–449.
  • Norman, P.J. (2011): Planning for What Kind of Teaching? Supporting Cooperating Teachers as Teachers of Planning. Teacher Education Quarterly, 38. 3. sz. 49–68.
  • Oktatáspolitikai Elemzések Központja (2003): A közoktatás tartalmi szabályozásának rendszere Magyarországon. OKI, Budapest. http://www.ofi.hu/tudastar/oktataspolitikai/kozoktatas-tartalmi
  • Ollé János és Szivák Judit (2008): Osztályozás, értékelés. In: Réthy Endréné (szerk.): A tanítás-tanulás hatékony szervezése: Adalékok a jó gyakorlat pedagógiai alapjaihoz. Educatio, Budapest. 216–227.
  • Orosz Sándor (1995): Mérések a pedagógiában. Veszprémi Egyetem Pedagógia-Pszichológia Tanszék, Veszprém.
  • Országos kompetenciamérés 2012. Feladatok és jellemzőik. Szövegértés 6. évfolyam. (2013). Oktatási Hivatal, Közoktatási Mérési Értékelési Osztály, Budapest. (http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/orszmer2012/OKM2012_feladatok_jellemzoik_szovegertes_6.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Pála Károly (1991): Tankönyvháború: viák a gimnáziumi irodalomoktatás reformjáról a hetvenes-nyolcvanas években. MTA Irodalomtudomány Intézet, Argumentum, Budapest.
  • Perjés István és Vass Vilmos (2008): A curriculumelmélet műfaji fejlődése. Új Pedagógiai Szemle, 58. 3. sz. http://www.ofi.hu/tudastar/perjes-istvan-vass
  • Pinar, W. (2012): What is curiulum theory? Routledge.
  • Radó Péter (2007): A szakmai elszámoltathatóság biztosítása a magyar közoktatásban. Új pedagógiai szemle, 57. 12. sz. 3–40. (http://epa.oszk.hu/00000/00035/00119/2007-12-ta-Rado-Szakmai.html, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Radó Péter (2013): PISA 2012. (http://oktpolcafe.hu/pisa-2012-magyarorszag-jobban-teljesit-2290/, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Resnick, L. és Zurawsky, C. (2005): Standards based reform and accountability. American Educator, http://www.aft.org/periodical/american-educator/spring-2005/getting-back-course
  • Réthy Endréné (2004): Pszichológiai tesztek. In: Falus Iván (szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Keraban Kiadó, Budapest. 235–276.
  • Santini, B. (1985): Taxonómiák. In: Ballér Endre (szerk.): A tantervelmélet kialakulása és fejlődése. OPI, Budapest. 91-123.
  • Scriven, M. (1967): The methodology of evaluation. In: Tyler, R. W.; Gagne, R. M. és Scriven, M. (szerk.), Perspectives of Curriculum Evaluation, Chicago, IL: Rand McNally, 39–83.
  • Soós Jánosné (2008): Az egyéni fejlesztési terv. In: Adaptációs kézikönyv. Gyakorlati útmutató integráló pedagógusoknak. Educatio, Budapest. 157-159. http://www.sulinet.hu/tanar/kompetenciateruletek/ovodai_neveles/dokumentumok/adaptacios_kezikonyv.pdf
  • Strauss, S. (2002): A tanítás mint természetes kogníció. Magyar Pedagógia, 102. 4. sz. 417-431.
  • Szabó Éva (1993): A vizsgáztatással összefüggő pszichológiai ismeretek. In: Golnhofer Erzsébet, M. Nádasi Mária és Szabó Éva (1993): Készülünk a vizsgáztatásra. PSZMP – Korona Kiadó, Budapest. 22–41.
  • Szebenyi Péter (1993): Központi és helyi tanterv. In: Gácser József (szerk.): Pedagógiai Antológia II. Szeged.
  • Szebenyi Péter (1994): Az állampolgári ismeretek tanítása Magyarországon. Budapesti Nevelő, 30. 2. sz. 16–30.
  • Szebenyi Péter (1997): A helyi tanterv készítésének metodikája. In: Gácser József (szerk.): Pedagógiai Antológia V. JGYF Kiadó, Szeged. 7-40.
  • Szebenyi Péter (1997): A helyi tantervek készítésének metodikája. In: Gácser József (szerk.): Pedagógiai antológia V. JGYTF Kiadó, Szeged. 7–40.
  • Szebenyi Péter (2001): Genetikus tanterv-tipológia. In: Csapó Benő és Vidákovich Tibor (szerk): Neveléstudomány az ezredfordulón. Tankönyvkiadó, Budapest. 283-300.
  • Szebenyi Péter (2004): A helyi tanterv készítésének elvei és lépései. In. Szabó László Tamás (szerk.): Tantervelmélet. Pallas Debrecina 5. DE Kossuth Kiadó, Debrecen. 138-141.
  • Szebenyi Péter (2004): A helyi tantervek értékelése. In: Szabó László Tamás (szerk.): Tantervelmélet. Pallas Debrecina 5. DE Kossuth Kiadó, Debrecen
  • Tóth Edit (2010): Tesztalapú elszámolhatóság a közoktatásban. Iskolakultúra, 20. 1. sz. 60–78. (http://epa.oszk.hu/00000/00011/00144/pdf/2010-01.pdf#page=60, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Tóth Edit (2011): Pedagógusok nézetei a tanulóiteljesítmény-mérésekről. Magyar pedagógia, 3. sz. 225–249. (http://www.magyarpedagogia.hu/document/Toth_MP1113.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Tyler, R. (1949): Basic principles of curriculum and instruction. The University of Chicago Press, Chicago.
  • Uhrmacher, P. B., Conrad, B. M. és Moroye, C. M. (2013): Finding the Balance Between Process and Product Through Perceptual Lesson Planning Teachers College Record Volume 115, 070303, July 2013
  • Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez. 2., javított változat. Oktatási Hivatal, Budapest. http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/unios_projektek/kiadvanyok/utmutato_pedagogusok_minositesi_rendszerehez_v3.pdf
  • Vámos Ágnes (2013): A gyakorlat kutatása a neveléstudományban: az akciókutatás. Neveléstudomány, http://nevelestudomany.elte.hu/downloads/2013/nevelestudomany_2013_2_23-42.pdf
  • Vass Vilmos (2000): A tantárgyköziség pedagógiai megközelítései. ÖNKONET, Budapest.
  • Vass Vilmos (2005): A Nemzeti alaptanterv felülvizsgálata és implementációja. In: Kelemen Elemér és Falus Iván (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből. 213-224.
  • Vass Vilmos (2006) A kompetencia fogalmának értelmezése. In: Kerber Zoltán (szerk.): Hidak a tantárgyak között. OKI, Budapest. http://www.ofi.hu/tudastar/hidak-tantargyak-kozott/kompetencia-fogalmanak
  • Vass Vilmos (2010):  NAT-hoz illeszkedő kulcsfogalom-rendszer, kulcskompetencia-térkép.  Pedagógiai rendszerek fejlesztési lehetőségeinek, akkreditálásának, bevezetésének, alkalmazásának vizsgálata, a közoktatás tartalomfejlesztési tevékenységének megújítása érdekében folytatandó K+F +I tevékenység. 2. kötet. Educatio, Budapest. http://www.educatio.hu/bin/content/tamop311/download/tamop_311/2piller_tanulmanyok/02_Nathoz_illeszkedo_kulcsfogalom_rendszer/2__tanulmany2._kotet.pdf
  • Vidákovich Tibor (1990): Diagnosztikus pedagógiai értékelés. Budapest, Akadémiai Kiadó.
  • Vidákovich Tibor (2001): Diagnosztikus tudásszint- és képességvizsgálatok. In: Csapó Benő és Vidákovich Tibor (szerk.): Neveléstudomány az ezredfordulón: Tanulmányok Nagy József tiszteletére. Tankönyvkiadó, Budapest. 314–327.
  • Vidákovich Tibor (2008): A pedagógiai hozzáadott érték értelmezése és alkalmazása az iskolai hatékonyság vizsgálatában. In: Korom Erzsébet (szerk.): Kompetencia alapú oktatás és hatékonyság: összeállítás a Koch Sándor Tudományos Ismeretterjesztő Társulat XLIV. Pedagógiai Nyári Egyetemén elhangzott előadásokból. Koch Sándor Tudományos Ismeretterjesztő Társulat, Szeged. 121–137.
  • Vígh Tibor (2007): A vizsgák tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatásának elméleti és empirikus kutatása. Magyar pedagógia, 107. 2. sz. 141–161. (http://www.magyarpedagogia.hu/document/Vigh_MP1072.pdf, megtekintés: 2015.06.14.)
  • Zsigmond Anna (2000): Követelményrendszer az Egyesült Államok közoktatásában. Új Pedagógiai Szemle, 50. 10. sz. 56-69. http://epa.oszk.hu/00000/00035/00042/2000-10-vt-Zsigmond-Kovetelmenyrendszer.html