A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- Bevezetés
- 1. A tantervelmélet alapfogalmai
- 2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
- 3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
- 4. A műveltségi anyag kiválasztása és elrendezése
- 5. A tanári tervezés
- 6. A tantervi értékelés
- 7. A pedagógiai értékelés fogalma, funkciói, típusai
- 8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
- 9. A tanulók értékelése
- 10. A tanítási-tanulási folyamat értékelése
- 11. Intézményértékelés
- 12. Rendszerszintű értékelés
- Fogalomlista
- Irodalom
9.1. A tanulói értékelés módszertani kérdései
Ebben a fejezetben olyan szempontokat, kérdéseket fogalmazunk meg, amelyeket érdemes végiggondolni a hatékony, a tanulók fejlődését szolgáló értékelési rendszer kialakításához. Ehhez áttekintjük, (1) milyen funkciói lehetnek a tanulói értékelésnek, (2) milyen módon végezhetjük azt el, (3) mihez viszonyíthatjuk a diákok teljesítményét, (4) kik és mi alapján végezhetik a tanulók értékelését, illetve (5) milyen követelményeknek kell a tanulói értékelésnek megfelelnie ahhoz, hogy a diákok tudásának fejlődését nyomon követhessük, és a hatékony fejlesztésüket megtervezhessük.