A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
- Bevezetés
- 1. A tantervelmélet alapfogalmai
- 2. A tantervi szabályozás hazai gyakorlata
- 3. Tantervi célok, feladatok és követelmények
- 4. A műveltségi anyag kiválasztása és elrendezése
- 5. A tanári tervezés
- 6. A tantervi értékelés
- 7. A pedagógiai értékelés fogalma, funkciói, típusai
- 8. A pedagógiai mérés fogalma, folyamata, eszközei
- 9. A tanulók értékelése
- 10. A tanítási-tanulási folyamat értékelése
- 11. Intézményértékelés
- 12. Rendszerszintű értékelés
- Fogalomlista
- Irodalom
11.2. Az iskolák eredményessége
A továbbiakban először azt vizsgáljuk, hogy mihez viszonyítsuk az intézmények eredményességét, illetve hogy azt milyen mutatók mentén jellemezzük. Ezt követően meghatározzuk a pedagógiai hozzáadott érték fogalmát. Ez a mutató lehetőséget biztosít arra, hogy pontosan számszerűsítsük és jellemezzük az iskolai munka eredményességét. Mindez pedig alkalmazható az iskola pedagógiai munkájának fejlesztésében.