Skip navigation

1. A kutyával asszisztált terápia és a lovasterápia helye egy inkluzív pedagógiai rendszerben (Hevesi Tímea Mária)

A fejezet célja az inkluzív pedagógia főbb jellemzőinek a tárgyalása. Az inkluzív pedagógiai rendszerben helyezzük el a kutyával asszisztált terápiát és a lovasterápiát, mellyel segítjük ezeknek a terápiáknak az elméleti megalapozását, rendszerbe illesztését.

A fejezetben tárgyalásra kerülnek az inkluzív pedagógiai szemlélet főbb jellemzői (1.1.), s a témával kapcsolatos alapvetéseink (1.2.), a holisztikus szemléletű pedagógia (1.2.1.), a szenzoros integráció (1.2.2.) és a lovasterápia fogalmi (1.2.3.) meghatározásain keresztül. Végezetül a szenzoros integrációs terápia (1.3.) céljának megfogalmazásával a kutyával asszisztált terápia és a lovasterápia céljainak a meghatározásához is közelebb kerülünk, melyeket részleteiben a következő fejezetekben tárgyalunk.