Skip navigation

6.4.2.1. A motoros képességek fejlesztése

A gyerekek általában szívesen mozognak. Ha csak a mozgásos népi vagy testnevelési játékokra gondolunk, láthatjuk a sokszínűségüket. Ezek a játékok gyakoriak a bölcsődékben, óvodákban, de az iskolás korosztály számára is élvezetes és változatos játék- és mozgáslehetőséget jelent. A tanórák során gyakran alkalmazzuk őket az elfáradás megelőzése, feszültségoldás, motiváció céljából is.

A mozgás jótékony hatását az élet teljes hosszában élvezhetjük.

A mozgásfejlesztést célzó feladatok (1-17. videó) a terápiás kutyával való közös játékká válnak, mely motiválóan hat azokra a kliensekre is, akik kevésbé szeretnek vagy éppen kevésbé tudnak mozogni.

Önálló tananyag feldolgozást kívánó feladat

Tekintse meg az alábbi videókat! Válasszon ki közülük legalább kettőt!

A motoros képességek fejlesztésén belül mely részterület fejlesztésére alkalmazná az adott feladatot?

Milyen egyéb képességterület fejlesztésére alkalmas még az adott feladat?

 

Javaslat: a feladatot javasoljuk csoportmunkában végezni.

A csoportok osszák fel maguk között a videókat!

Tekintsék meg azokat, majd válaszoljanak a fenti kérdésekre.

Ezek után számoljanak be egymásnak a csoportok az alábbiak szerint:

-A látott feladat elmondása.

-A fő fejlesztési terület megnevezése.

-A további lehetséges fejlesztési területek megnevezése.

-Találjanak ki közösen egy olyan feladatot, amellyel ugyanez a területet fejleszthető.

 

6.4.2.1.ábra. Motoros képessége fejlesztése, felvezető: Csányi Dorottya, terápiás kutya: Bodza, Idősek otthona, Spanyolország, Barcelona (Forrás: Csányi Dorottya Katalin)