Skip navigation

6.4.2.2. A kognitív képességek fejlesztése

Az iskolai teljesítmény jelentőségét figyelembe véve a kognitív folyamatok (pl. érzékelés, észlelelés, figyelem, emlékezet, stb.) és alapműveletei (ráismerés, kiválogatás, összehasonlítás, csoportosítás, stb.) gyakorlása kiemelt szerepet kap (1-7. videó). Ezek beépíthetőek a kutyával való közös tevékenykedésbe pl. akadálypálya, trükkök kivitelezése, memóriajáték, stb. formájában. A tartalmát jelentheti bármely aktuális ismeret vagy tananyag.

Önálló tananyag feldolgozást kívánó feladat

Tekintse meg az alábbi videókat! Válasszon ki közülük legalább kettőt!

A kognitív képességek fejlesztésén belül mely részterület fejlesztésére alkalmazná az adott feladatot?

Milyen egyéb képességterület fejlesztésére alkalmas még az adott feladat?

 

Javaslat: a feladatot javasoljuk csoportmunkában végezni.

A csoportok osszák fel maguk között a videókat!

Tekintsék meg azokat, majd válaszoljanak a fenti kérdésekre.

Ezek után számoljanak be egymásnak a csoportok az alábbiak szerint:

-A látott feladat elmondása.

-A fő fejlesztési terület megnevezése.

-A további lehetséges fejlesztési területek megnevezése.

-Találjanak ki közösen egy olyan feladatot, amellyel ugyanez a területet fejleszthető.