Skip navigation

9.7. Összefoglalás

Tananyagunk záró fejezetében ízelítőt adtunk a hagyományos intézményi keretek között folyó állatasszisztált foglalkozások egyéb alkalmazásával kapcsolatban. A tapasztalatok alapján hatékonyan segíthetik a terápiás kutyák a felelős állattartás ügyét, ugyanakkor ez fordítva is igaz. Érdekes, újszerű helyszínei a terápiás kutyák alkalmazásának a múzeumpedagógiai foglalkozások és a nyelvoktatás. Kiemelten fontos szerepet kaphatnak a segítőkutyák a sérültekkel szembeni attitűd formálásában az érzékenyítő programok során. Végezetül több olyan alkalmazást is bemutattunk, melyek az integrációt támogatják, ezzel egy nyitottabb, elfogadóbb társadalom létrejöttét segíthetjük kutyáink közreműködésével.

Önálló tananyag feldolgozást kívánó feladat

Tervezzenek egy egész napos programot (pl. egy tábor teljes napja), melyben fő szerepet a segítő kutyák kapják!

A célcsoportot, a korosztályt, a nap céljait Önök határozhatják meg!

A tervezésnél használják fel pedagógiai ismereteiket, a gyakorlatok során szerzett tapasztalataikat és a jelen kurzus során tanultakat!

Javaslat: Lehetőség szerint dolgozzanak csoportokban!

A csoportok osszák meg egymás között a nap programtervét!

A visszajelzések alapján szükség szerint módosítsák terveiket!