Skip navigation

7.5.4.2. A felvezető és a kutya szempontjai

A felvezető a pedagógiai célokat alapul véve a kutya képzettségének, habitusának megfelelő feladatokat tervez, illetve a kutyára szabja a feladatokat. Mind a csoport, mind a kutya balesetvédelmét szem előtt tartja. A foglalkozáson belül, illetve több foglalkozás esetén a foglalkozások között megszervezi a kutya pihenőidejét. Javaslatot tesz a kutya számára is megfelelő csoportlétszámra, eszközökre, helyszínre.

A különböző, esetenként akár ellentétes szempontok összehangolásához szükséges a tervezés folyamatában már a közös feladat- és helyzetelemzés, mely során áttekintik a csoportvezető és a csoport, a kliensek, illetve a felvezető és a terápiás kutya szempontjai, felmérik azokat nehézségek, amivel számolni lehet.

A megfelelő kompromisszumok megkötéséhez szükséges a kompetenciahatárok ismerete és azok betartása, megfelelő kommunikáció, önálló munka és együttműködés, kölcsönös egymásra figyelés, szükség esetén jelzés - előre megbeszélt módon, a foglalkozás menetét a lehető legkisebb mértékben zavarva -, ha valamelyik fél számára kellemetlen szituációra kerül sor. Ebben az esetben lehetőség biztosítása a feladatmódosítására vagy akár a feladat megszakítására (MATESZE, 2015d).