Skip navigation

6.4.2.3. Az orientációs képességek fejlesztése

A saját testen, térben és síkban való tájékozódás az óvodás és kisiskolás kor mindennapos feladata, mely megalapozza a kognitív folyamatokat, illetve az időbeli orientációt. Ez a tipikus fejlődésmenetű és a sérült gyermekek fejlődésében, fejlesztésében egyaránt fontos helyet tölt be, ezért szükséges ezt minél többször, minél változatosabb helyzetben gyakorolni.

A terápiás kutyával végzett közös feladatok (1-6. videó) izgalmassá, viccessé tehetik ennek a területnek a fejlesztését.

Önálló tananyag feldolgozást kívánó feladat

Tekintse meg az alábbi videókat! Válasszon ki közülük legalább kettőt!

Az orientációs képességek fejlesztésén belül mely részterület fejlesztésére alkalmazná az adott feladatot?

Milyen egyéb képességterület fejlesztésére alkalmas még az adott feladat?

 

Javaslat: a feladatot javasoljuk csoportmunkában végezni.

A csoportok osszák fel maguk között a videókat!

Tekintsék meg azokat, majd válaszoljanak a fenti kérdésekre.

Ezek után számoljanak be egymásnak a csoportok az alábbiak szerint:

-A látott feladat elmondása.

-A fő fejlesztési terület megnevezése.

-A további lehetséges fejlesztési területek megnevezése.

-Találjanak ki közösen egy olyan feladatot, amellyel ugyanez a területet fejleszthető.