- Médiaelmélet
- Bevezető
- I. Médiaelméleti alapismeretek: alapfogalmak, területek, feladatok
- II. Médiaelméleti alapismeretek: szereplők, színterek, folyamatok
- III. Médiatörténeti alapismeretek: a nyomtatott sajtó
- IV. Médiatörténeti alapismeretek: a fényképezés és a film
- V. Médiatörténeti alapismeretek: a rádió és a televízió
- VI. Az újmédia világa
- VII. Új jelenségek, átalakulások a média világában
- VII.1. A médiafogyasztási szokások megváltozása és a médiaszakmák
- VII. 2. Új jelenségek a médiában: tabloidizáció, infotainment, transzmédia
- VII.3. A média teremtette virtuális valóság és annak dilemmái
- A VII. fejezet összefoglalása
- A tananyag elsajátítását segítő feladatok
- A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
- VIII. A média hatása
- IX. A média etikai vonatkozásai és szabályozása
- X. Média és vizualitás
- X.1. A fizikai képek jelentőségének növekedése és a média térnyerése
- X.2. A vizuális kultúra, a vizuális művészet és a média viszonya
- X.3. A média hatása a művészetre
- X.4. Médiatechnológia és művészet, intermédia, multimédia-művészet
- A X. fejezet összefoglalása
- A tananyag elsajátítását segítő feladatok
- A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
- Felhasznált irodalom
II.2.5. Az információ útja a nyilvánossághoz
Az eseményeket okozatuk alapján két csoportba sorolhatjuk:
- Természeti jelenségek, társadalmi folyamatok által generált események
- Közszereplők, döntéshozók, magánszemélyek és érdekcsoportok által generált események
A második csoportba tartozókat többnyire hivatásos kommunikátorok továbbítják a médiaszemélyzet irányába. Az első csoportba tartozók is átmehetnek a kommunikátorok szűrőjén, de közvetlenül is észlelhetik őket a médiatartalmak létrehozói. Előfordul, hogy különféle eseményeket nem közvetlenül a médiaszemélyzet dolgozza fel, hanem egy hírügynökségtől vásárolják meg a már feldolgozott információt. A hírügynökségek vagy a médiaszemélyzet által feldolgozott információt, azaz a cikkeket, műsorokat, különféle tartalmakat leközli a média, ezáltal jutnak el az információk a nyilvánosság terére.
Az információk útját a történésektől a nyilvánosságig az alábbi ábra segítségével tudjuk szemléltetni:
Az információ útja a nyilvánossághoz