Skip navigation

VI.3.4. Információáramlás az új csatornákon

Mára a közösségi oldalak az információszerzés jellemző és megszokott terepévé váltak. Nem csak a rendőrség, az adóhivatal és egyéb hivatalos szervek figyelik, de a munkáltatók is rákeresnek a hozzájuk jelentkező álláskeresőkre, sőt, az újságírók, tévés-, rádiós szerkesztők is keresgélnek rajtuk.

Napjainkban jellemzően a közszereplőknek, intézményeknek is van profiljuk a közösségi oldalakon, vagy blogokat működtetnek, és e csatornákat használják arra, hogy saját magukról elterjesszék azokat a tudnivalókat, amelyeket érdekükben áll tudatni a világgal. Sok közszereplő külön alkalmazottakat tart arra a célra, hogy gondozzák közösségi oldalait, és fotóst/videóst visznek magukkal a különféle eseményekre, hogy profi képek kerülhessenek fel róluk a közösségi oldalakra, blogokra. Sok újságíró ezek alapján dolgozik, a feltöltött képek, illetve szövegek képezik cikkeik nyersanyagát. A közvetítőkre azonban egy kevésbé van szükség, hiszen akik érdeklődnek az adott közszereplő iránt, szintén regisztrálnak és „követik” őt. A közösségi oldalak, blogok, és egyáltalán a Web 2.0 megkezdte a hagyományos média terepének leszűkítését.