- Médiaelmélet
- Bevezető
- I. Médiaelméleti alapismeretek: alapfogalmak, területek, feladatok
- II. Médiaelméleti alapismeretek: szereplők, színterek, folyamatok
- III. Médiatörténeti alapismeretek: a nyomtatott sajtó
- IV. Médiatörténeti alapismeretek: a fényképezés és a film
- V. Médiatörténeti alapismeretek: a rádió és a televízió
- VI. Az újmédia világa
- VII. Új jelenségek, átalakulások a média világában
- VII.1. A médiafogyasztási szokások megváltozása és a médiaszakmák
- VII. 2. Új jelenségek a médiában: tabloidizáció, infotainment, transzmédia
- VII.3. A média teremtette virtuális valóság és annak dilemmái
- A VII. fejezet összefoglalása
- A tananyag elsajátítását segítő feladatok
- A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
- VIII. A média hatása
- IX. A média etikai vonatkozásai és szabályozása
- X. Média és vizualitás
- X.1. A fizikai képek jelentőségének növekedése és a média térnyerése
- X.2. A vizuális kultúra, a vizuális művészet és a média viszonya
- X.3. A média hatása a művészetre
- X.4. Médiatechnológia és művészet, intermédia, multimédia-művészet
- A X. fejezet összefoglalása
- A tananyag elsajátítását segítő feladatok
- A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
- Felhasznált irodalom
VI.3.4. Információáramlás az új csatornákon
Mára a közösségi oldalak az információszerzés jellemző és megszokott terepévé váltak. Nem csak a rendőrség, az adóhivatal és egyéb hivatalos szervek figyelik, de a munkáltatók is rákeresnek a hozzájuk jelentkező álláskeresőkre, sőt, az újságírók, tévés-, rádiós szerkesztők is keresgélnek rajtuk.
Napjainkban jellemzően a közszereplőknek, intézményeknek is van profiljuk a közösségi oldalakon, vagy blogokat működtetnek, és e csatornákat használják arra, hogy saját magukról elterjesszék azokat a tudnivalókat, amelyeket érdekükben áll tudatni a világgal. Sok közszereplő külön alkalmazottakat tart arra a célra, hogy gondozzák közösségi oldalait, és fotóst/videóst visznek magukkal a különféle eseményekre, hogy profi képek kerülhessenek fel róluk a közösségi oldalakra, blogokra. Sok újságíró ezek alapján dolgozik, a feltöltött képek, illetve szövegek képezik cikkeik nyersanyagát. A közvetítőkre azonban egy kevésbé van szükség, hiszen akik érdeklődnek az adott közszereplő iránt, szintén regisztrálnak és „követik” őt. A közösségi oldalak, blogok, és egyáltalán a Web 2.0 megkezdte a hagyományos média terepének leszűkítését.