Skip navigation

VI.2.2. „Hagyományos” kontra „új” média

A „hagyományos” média jellemzői:

Napjainkban már „hagyományos” jelzővel illetik a következő médiumokat:

  • „print” média, azaz nyomtatott média
  • „broadcast” média, azaz a rádió és tévéadások

Mindkettő lineáris történetszerkezetben juttatta el a tartalmakat a felhasználókhoz, azaz elkezdenek mesélni, narrálni egy sztorit az elejétől, és abbahagyják a végén – mi pedig elolvassuk/megnézzük/meghallgatjuk. Nem jellemző rájuk az interaktivitás, a fogyasztó nem tud közvetlenül visszajelezni. Általuk egy szűk kör, az erre hivatottak (újságírók, műsorszerkesztők) közvetítenek információkat a tömeg felé, egy egyirányú folyamat során.

Az „új” média jellemzői:

Az „új” média fogalomkörébe általában a következőket sorolják:

  • közösségi internetmédia
  • mobil eszközök, okostelefonok, táblagépek alkalmazásai
  • interaktív televízió, videomegosztó csatornák

Ezek adatbázisszerűen működnek, a tartalomszerkesztés nem lineáris, különböző pontokon kapcsolódhatunk be- és ki. Jellemző rájuk az interaktivitás. Az információáramlás nem egyirányú, hanem kölcsönös. Nem csak az erre hivatottak tudnak tartalmakat közvetíteni a tömegek felé, hanem gyakorlatilag bárki közzétehet bármit.