Skip navigation

VIII.3.6. Lehetőségek és kilátások a változó média világában

A médiában jelenlévő agresszió aránya nem fog csökkenni mindaddig, amíg a kereskedelmi televíziók számára nézettséget hoz. A televízió mindennapokban betöltött szerepe azonban változni látszik:

A kínálat bővülése:

Amikor még csak egy, majd kettő vagy néhány televíziócsatorna működött Magyarországon, egy-egy műsorral milliós nézettségre lehetett szert tenni. A sikeres műsorokat szinte a teljes magyar lakosság, vagy annak egy-egy komplex rétege nézte. Ma már (talán szerencsére) nincsenek olyan műsorok, amelyek egyöntetűen befolyásolni tudják a teljes lakosságot, mert a nézők figyelme szétaprózódik a számos csatorna által kínált tartalmak között.

Hagyományos televíziózás kontra internetes videotár:

Az internet alapú, videotár-jellegű televíziózással nincsenek az emberek vetítési időpontokhoz kötve, így tudatosabban tervezhető a napirend. (Más kérdés, hogy valóban tudatosabban tervezik-e az emberek.) A hagyományos tévénézés mellett és esetenként helyette egyre többen hódolnak az netről letöltött filmek és médiatartalmak élvezetének. Mindez a reklámstruktúra átalakítását hozhatja magával! (A filmekbe, műsorokba ékelt reklámok átpörgethetők…)

A változások ellenére és mellett azonban a média befolyása nőttön nő. Fontos törekvés, hogy az embereket felvértezzük a káros hatások ellen, hiszen nem csak a gyerekek, hanem minden generáció ki van téve a manipuláció és a médiaagresszió veszélyének.