- Médiaelmélet
- Bevezető
- I. Médiaelméleti alapismeretek: alapfogalmak, területek, feladatok
- II. Médiaelméleti alapismeretek: szereplők, színterek, folyamatok
- III. Médiatörténeti alapismeretek: a nyomtatott sajtó
- IV. Médiatörténeti alapismeretek: a fényképezés és a film
- V. Médiatörténeti alapismeretek: a rádió és a televízió
- VI. Az újmédia világa
- VII. Új jelenségek, átalakulások a média világában
- VII.1. A médiafogyasztási szokások megváltozása és a médiaszakmák
- VII. 2. Új jelenségek a médiában: tabloidizáció, infotainment, transzmédia
- VII.3. A média teremtette virtuális valóság és annak dilemmái
- A VII. fejezet összefoglalása
- A tananyag elsajátítását segítő feladatok
- A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
- VIII. A média hatása
- IX. A média etikai vonatkozásai és szabályozása
- X. Média és vizualitás
- X.1. A fizikai képek jelentőségének növekedése és a média térnyerése
- X.2. A vizuális kultúra, a vizuális művészet és a média viszonya
- X.3. A média hatása a művészetre
- X.4. Médiatechnológia és művészet, intermédia, multimédia-művészet
- A X. fejezet összefoglalása
- A tananyag elsajátítását segítő feladatok
- A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
- Felhasznált irodalom
VI.3.2. A közösségi oldalak új generációja
A 2010-es évekre sokan kiábrándultak a klasszikus közösségi oldalakból azok álszent üzenetei és egyre nyilvánvalóbb csapdái miatt. Egyre népesebb a száma azoknak is, akik adataik, feltöltött képeik biztonságáért aggódnak.
A közösségi oldalak úgy próbálják megtartani népszerűségüket, hogy folyamatos átalakulásban és fejlődésben vannak, újabb és újabb funkciókat, szolgáltatásokat tesznek elérhetővé.
A közösségi oldalak egyre inkább specializálódnak. Az általános oldalak népszerűsége csökken, míg a speciális érdeklődési körökben mozgóké (pl. zenészek, anyukák vagy éppen akadémikusok ismeretségi hálózatai) nő.
Egyre jellemzőbb a korábban statikus honlapok és a közösségi oldalak hibridje: a különféle üzleti vállalkozások próbálnak olyan oldalakat létesíteni, ahová regisztrálni lehet, profilt lehet kialakítani, és így kommentelni, tartalmakat megosztani.
A megunt klasszikus közösségi oldalakat sok szolgáltató megpróbálja olyan köntösbe bújtatni, hogy azok a felhasználóban a hasznosság érzetét keltsék: különféle hasznos szolgáltatásokkal olvasztják őket egybe: pl. az e-mail fiókhoz kötik.