Skip navigation

VI.3.2. A közösségi oldalak új generációja

A 2010-es évekre sokan kiábrándultak a klasszikus közösségi oldalakból azok álszent üzenetei és egyre nyilvánvalóbb csapdái miatt. Egyre népesebb a száma azoknak is, akik adataik, feltöltött képeik biztonságáért aggódnak.

A közösségi oldalak úgy próbálják megtartani népszerűségüket, hogy folyamatos átalakulásban és fejlődésben vannak, újabb és újabb funkciókat, szolgáltatásokat tesznek elérhetővé.

A közösségi oldalak egyre inkább specializálódnak. Az általános oldalak népszerűsége csökken, míg a speciális érdeklődési körökben mozgóké (pl. zenészek, anyukák vagy éppen akadémikusok ismeretségi hálózatai) nő.

Egyre jellemzőbb a korábban statikus honlapok és a közösségi oldalak hibridje: a különféle üzleti vállalkozások próbálnak olyan oldalakat létesíteni, ahová regisztrálni lehet, profilt lehet kialakítani, és így kommentelni, tartalmakat megosztani.

A megunt klasszikus közösségi oldalakat sok szolgáltató megpróbálja olyan köntösbe bújtatni, hogy azok a felhasználóban a hasznosság érzetét keltsék: különféle hasznos szolgáltatásokkal olvasztják őket egybe: pl. az e-mail fiókhoz kötik.