Médiaelmélet
- Médiaelmélet
- Bevezető
- I. Médiaelméleti alapismeretek: alapfogalmak, területek, feladatok
- II. Médiaelméleti alapismeretek: szereplők, színterek, folyamatok
- III. Médiatörténeti alapismeretek: a nyomtatott sajtó
- IV. Médiatörténeti alapismeretek: a fényképezés és a film
- V. Médiatörténeti alapismeretek: a rádió és a televízió
- VI. Az újmédia világa
- VII. Új jelenségek, átalakulások a média világában
- VII.1. A médiafogyasztási szokások megváltozása és a médiaszakmák
- VII. 2. Új jelenségek a médiában: tabloidizáció, infotainment, transzmédia
- VII.3. A média teremtette virtuális valóság és annak dilemmái
- A VII. fejezet összefoglalása
- A tananyag elsajátítását segítő feladatok
- A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
- VIII. A média hatása
- IX. A média etikai vonatkozásai és szabályozása
- X. Média és vizualitás
- X.1. A fizikai képek jelentőségének növekedése és a média térnyerése
- X.2. A vizuális kultúra, a vizuális művészet és a média viszonya
- X.3. A média hatása a művészetre
- X.4. Médiatechnológia és művészet, intermédia, multimédia-művészet
- A X. fejezet összefoglalása
- A tananyag elsajátítását segítő feladatok
- A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
- Felhasznált irodalom
III.3.2. Az írott sajtó termékeinek csoportosítási lehetőségei
Megjelenés szerint:
- napilap
- hetilap
- havonta megjelenő sajtótermékek, folyóiratok
- egyéb, időszakosan megjelenő sajtótermékek (pl. kéthavonta, negyedévente, stb.)
Tartalom szerint:
- hírlapok
- kulturális és/vagy művészeti folyóiratok
- tudományos folyóiratok
- ismeretterjesztő lapok
- különféle témájú magazinok (pl. állattartás, informatika, egészséges életmód, gasztronómia, szabadidős tevékenységek, hobbik, stb.)
- bulvárlapok
Olvasótáborok, célközönség szerint:
- gyerekeknek szóló lapok
- tinédzsereknek, fiataloknak szóló újságok
- kifejezetten nőket vagy férfiakat megcélzó újságok
- nyugdíjasokat, időseket megszólító lapok
- különféle érdeklődési körű csoportokat vagy szakmákat megcélzó lapok